2016. június 3., péntek

TÖLTÖTT ÉS MÁZAS FÁNKOK!! - SÜSD AGYON!

Boldog Nemzeti Fánk Pénteket!

Igen, ez az "ünnep" létezik, habár inkább Amerikában híres. A Fánk Nap mindig június első péntekére esik, így most egy kicsit előbb érkezik a #susdagyon bejegyzés:)
Természetesen nem szerettem volna kimaradni a Fánk Nap ünnepléséből, így elkészítettem az én verziómat is.

Ma töltött és mázas fánkokat is készítünk, ami szintén amerikai stílus, de szerintem megéri kipróbálni!!:)

TÖLTÖTT ÉS MÁZAS FÁNKOK!!



Hozzávalók

A fánk tésztához
- 50 dkg liszt
- 7 g (1 csomag) szárított élesztő 
  HA esetleg nem a szárított élesztőt használjuk, akkor 25 grammal számoljunk
- 1 kávéskanál só
- 3 dl tej
- 2,5 ek cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 tojás sárgája
- 7 dkg puha vaj
- 2 ek porcukor
(- olaj a sütéshez)

A töltelékhez
- 1 üveg (kb 30dkg) magmentes lekvár (én cseresznyét használtam)
- 3 ek kukoricakeményítő
- 3,5 ek víz

A mázhoz
- kb 20 ek porcukor
- meleg víz 

- közepes nagyságú kör alakú sütikiszúró
- kupak

A fánk elkészítéséhez először fel kell futtatnunk az élesztőt. Melegítsük fel a tejet (ne legyen forró!) és keverjük el benne a 2 ek kristálycukrot és az élesztőt. Körülbelül 7-10 perc alatt fel is fut.
Ezután egy nagy tálban keverjük össze a lisztet, sót, vaníliás cukrot, és porcukrot. 
Adjuk hozzá a tojás sárgáját, a puha vajat és gyúrjuk össze az élesztős tejjel. Ha esetleg ragadós lenne a massza, adjunk hozzá még lisztet, egy nyújtható tésztát kell kapnunk. 
Fedjük le az összegyúrt masszát, és kelesszük duplájára. Ez 1 órába vagy kevesebbe telik. 
A kelt tésztát nyújtsuk ki lisztezett felületen 2-3 cm vastagságúra, és szúrjunk ki köröket a sütikiszúróval. A lyukasakhoz használjuk a kupakot, és szúrjuk ki a közepüket is. Amiket megszeretnénk tölteni, hagyjuk tömören. 
Még egy utolsó pihentetés vár a fánkokra, most az eredeti formájukban 30 percig.
Fél óra után elkezdhetjük felmelegíteni az olajat egy nagy lábasban (kb 4 cm vastag olaj rétegnek kell lennie!). Ha felmelegedett az olaj, óvatosan kezdjük beleadagolni a fánkokat.
Vigyázzunk, nagyon gyorsan sülnek mindkét oldalon!

A töltelékhez összepürésítettem a cseresznye lekvárt (ha nem darabos a lekvárunk, akkor ez a lépés kihagyható), majd egy lábasban főzni kezdtem. Mikor elkezdett forrni, hozzáöntöttem a vízből és kukoricakeményítőből kikevert masszát, és sűrűsödésig kevertem a alacsony lángon.
Miután kihűlt, habzsákba töltöttem.

A máz elkészítése nagyon egyszerű. A porcukrot fokozatosan kikeverjük ki a meleg vízzel, amíg egy sűrű, fehér masszát nem kapunk. 

A dekorálás sokféleképpen történhet.
Én mázzal vontam be a lyukas fánkokat, amihez csak be kellett forgatnom őket a mázba mindkét oldalon. 
A tömör fánkokat megtöltöttem a cseresznyés töltelékkel. Ehhez lyukat szúrtam a fánk oldalába egy hurkapálcával, és belenyomtam a tölteléket a közepébe, folyamatosan mozgatva a habzsákot. 
Akár pudinggal is meg lehet tölteni a fánkokat.
Ezen kívül használtam egy kis olvasztott csokit, kókuszreszeléket és diót is, hogy bevonjam a töltött fánkok tetejét, és persze egy kicsit dekoráljam a külsejüket!:)
Legyetek kreatívak!




Boldog Fánk Pénteket Mindenkinek!
Még több kép Instagramon! :) @susdagyon

Jó étvágyat!
Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése