2016. június 12., vasárnap

JIN-JANG ISCHLER - SÜSD AGYON!

Elég régen mutattam már valami igazán kreatívat, és ekkor ugrott be apukám kedvenc receptje.
Egy számomra elég nagy jelentőségű szimbólumot valósítottam meg az ischlerek tetején, ami nem más mint a Jin Jang! (ITT olvashattok többet a szimbólumról!)
Maga a recept nagyon kedves a családnak, hiszen anyukám ischlere mindig hatalmas sikert aratott, én csak egy kicsit felturbóztam:)

Ma JIN-JANG ISCHLEREKET készítünk!




Íme a recept!:)

Hozzávalók (kb. 25 kész süteményhez!)

- 36 dkg liszt
- 250 g puha vaj
- 10 dkg porcukor
- 10-12 evőkanál cukrozatlan kakaópor
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor

A töltelék
- ribizli lekvár (ízlés szerint!)

A dekoráláshoz
- 1 tábla étcsokis tortabevonó
- 1/2 tábla tejcsoki
- 3 ek étolaj
- 1 ek kókuszolaj

- kb. 1 tábla fehércsoki
- fogpiszkáló

Egy nagy tálban összekeverjük a lisztet, a porcukrot sütőport, a vaníliás cukrot, és a kakaóport. 
Most hozzáadjuk a puha vajat. Fontos, hogy a vaj szoba hőmérsékletű és könnyen vágható legyen! Én általában felvágom kicsi kockákra, hogy később egyszerűbb legyen vele dolgozni.
Tehát, a vajjal egy masszát gyúrunk. Ez több időt is igénybe vehet, a lényeg, hogy egy összeállt tésztát kapjunk.

A kész masszát szeretem egy kicsit pihentetni a hűtőben (kb 10 perc), hogy egyszerűbb legyen kinyújtani.
Ezután, már nyújthatjuk is, olyan 2-2,5 cm vastagságúra. Egy közepes kör alakú sütikiszúróval, vagy egy pohárral köröket szaggatunk, és sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket.

180 fokra előmelegített sütőben, 10-12 percig sütjük a lapokat. Amikor a szélük kezd sötétedni, akkor ki is vehetjük őket.

Várjuk meg, amíg teljesen kihűlnek a lapok, majd állítsuk össze az ischlereket. Az egyik lap alját egy teáskanálnyi ribizli lekvárral megkenjük, és rányomjuk a másodikat. 

Most pedig, jöhet a dekorálás!:)
Olvasszuk meg a barna csokit, és az ét tortabevonót az olajokkal vízgőz fölött. Mártsuk a csokiba az ischlerek tetejét, hagyjuk lecsöpögni a felesleget. 
Szobahőmérsékleten 15-20 perc alatt megdermed a csoki. Ha hagyományos ischlereket szeretnénk. akkor itt meg is állhatunk, de a Jin-Jang mintához meg kell olvasztanunk a fehér csokit is.
Az olvasztott fehér csokit habzsákba, vagy erősebb zacskóba töltjük, és levágjuk a csücskét.
Ez opcionális, de én szeretem megrajzolni  a Jin-Jang szimbólum körvonalait egy fogpiszkálóval. 
Ezután, már csak ki kell tölteni a megrajzolt vonalakat a fehér csokival. 
Ha egy kicsit cikk-cakkos a teteje, akkor a fogpiszkálóval elsimíthatjuk egy kicsit!


Jó étvágyat!
Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése